TRYGHEDSGARANTI - LÆS MERE
ForsideNyheder og rejseartiklerRejseberetning fra Chobe, Victoria Falls & Cape Town

Rejseberetning fra Chobe, Victoria Falls & Cape Town

20.05.2019
Vis alle indlæg

I April 2019 var Marie fra TourCompass på vores 3-i-én-rejse til Victoria Falls, Botswana og Cape Town. Læs om hendes oplevelser herunder.

Chobe

Denne gang gik turen til Chobe Nationalparken i Botswana, Victoria Falls på Zambia-siden og til slut Cape Town i Sydafrika.

Jeg har efterhånden været på safari mange forskellige steder i Afrika, men denne kombination af både safari, kæmpe naturoplevelser og storbyferie var ny for mig. Det var derfor med forventningens glæde jeg og min kollega steg i flyet mod ukendt land.

Vi startede i Botswana, hvor vi skulle have safari-delen af turen. Fra lufthavnen kørte vi kun ca. 10 minutter, så var vi på vores hotel. Og hvis I har været i Afrika før, så ved I, at kun 10 minutters kørsel er ren luksus?

Chobe Marina Lodge

Chobe Marina Lodge ligger flot placeret lige ned til Zambezi-floden – så det var et flot syn, der mødte os, da vi trådte ind i receptionen.

De næste par dage drog vi på safari både på land og på vand – og det er dét, der gør Chobe til en enestående oplevelse. Det er virkelig fantastisk, at man om morgenen kan se dyrene langsomt vågne op for så om eftermiddagen at se dyrene fra vandsiden, hvor de prøver at køle sig ned efter en varm dag.

Victoria Falls

Videre til Zambia og Victoria Falls. Det tog ca. 1 time fra hotel til hotel. Og Victoria Falls er virkelig en oplevelse. Jeg ved ikke, hvad jeg havde forestillet mig, men det overgik alle mine forventninger. Det er intet mindre end en gribende oplevelse, som man skylder sig selv at opleve mindste én gang i livet. Jeg følte mig meget heldig, da jeg stod der på randen af et af verdens vidundere.

vinmarker

Turen sluttede af i Cape Town, hvor jeg dog havde været før, så jeg vidste, hvad der ventede mig – Cape Town skuffer aldrig, og heller ikke denne gang. Det var den perfekte måde at slutte ferien af med shopping og vinsmagning. Cape Town er det perfekte mix af naturoplevelser i verdensklasse, historiske højdepunkter og afslappende oplevelser.